Anna liv och LCHF

Alla inlägg under februari 2012

Av Anna Tåli Halvarsson - 29 februari 2012 07:49

Lugnt


Allt är så lugnt nu. Då menar jag i själen. Efter som det går så bra med LCHF så känner jag mig lugn. 

Det går inte så fort i vikt nedgång men det bryr jag mig inte om för jag mår kanon bra.

Hela kroppen mår bra och är lugn. Sover bättre om nätterna, är piggare på dagarna och magen gör inte ont och allt beror det på LCHF.


Sen den 23 jan

I vikte så står det -2,3 kg

och  -5 cm på midjan. 


Det syns inte men jag känner det och det är så jädra skönt. Det känns som denna gången ska allt funka. 

Har fått erbjudan att operera mig och vet att alla har bra att säga om det. Men nu vill jag verkligen klara detta själv utan operation. 


På denna sidan kommer jag lägga ut menyer som vi äter och även lägga ut recept.


Meny Tisdag 


Frukost:

Turkisk yoghurt och mald mandel


Lunch:

Ugnstekt falukorv, broccolimos och sallad. 

Kanon gott med broccolimos. Man gör samma som med vitkålsmos. 


Middag:

Köttfärssoppa 

4 p 

1 lök

400g köttfärs

1 paprika 

3 dl grädde

1 burk krossade tomater

Kryddor:salt och peppar

Buljong

Smör till stekning


Hacka löken och börja stek den i en kastrull. Stek den lite lätt ha i köttfärsen och stek så köttet är klart. 

Ha i paprikan och tomaterna. Kan även använda första tomater. Ta då 4 st till denna recept. 

Rör om och ha i grädden. Ta i vatten om du vill ha lösare. Sen kryddor du med dom kryddorna du vill. Du kan även ha i köttbuljong. 

Sen koka några min tills paprikan är mjuk och sen är det bara att äta. 

Jag gjorde till 4 p för då fick vi kvällsmat till två kvällar. 

Gjorde den på morgonen och sen värmde jag upp den på kvällen. Hade i lite mer grädde och mjölk tills den var så lös som jag ville ha den. Gjorde ost i ugn som jag hade till. 


Nu fattas bara en sak så är mitt liv perfekt och det är ett jobb. Börjar tröttna av att gå hemma.

Har sökt ett jobb där jag bor som jag verkligen vill ha. Tiden går ut den 13 mars efter det får vi se hur det går. 

Men drömmer om detta jobb och verkligen vill ha det.


Hörs i morgon

//Anna
















Av Anna Tåli Halvarsson - 13 februari 2012 08:36

Nu är jag igång igen :) 


Det var länge sen sist men har inte haft tid eller orka att skriva. 

Har varit så trött på sista tiden. 


Men nu är vi igång igen med LCHF och det känns så jädra bra. Jag sluta med LCHF förut för jag fick idétorka när det gällde maten och fick ingen hjälp av sambon och planera maten. 


Men sen vi tag på tidningen expressen hade om LCHF funkar det jätte bra igen. Nu vet jag vad sambon äter och tycker om. Lättare när han också vill göra detta. 


Det är ju så mycket skriverier om detta med LCHF så varför vill jag göra det. 

Bra fråga men sen jag börja med LCHF för ca 3 veckor sen har jag blivit piggare, Sover bättre på nätterna, har inte lika ont i magen som jag brukar. Och går jag ner i vikt är det ett plus. Är inte heller så hungrig som jag är när jag äter kolhyrater. När vi åt pasta och potatis var jag hungrig hela tiden men inte nu.


Men säger man att man äter LCHF så får man konstiga blickar och sen får man höra det som ett hån tycker jag. Kan man inte få äta som man vill utan att folk ser ner på än. Jag mår i alla fall bättre av det. 


Innan vi börja med detta drack vi 4 ½ l pepsi max per helg och åt massa tårta och godis. 

I helgen blev det 0,5l läsk för mig efter som vi var till vänner och kolla slager och åt thai mat. Kände att jag kunde unna mig det lilla läsken som jag drack. 


Vad mer har jag ändra. Har dagit ner maten äter inte lika mycket men ändå mätt. Äter mindre socker tänker mer på vad jag äter. Dricker mer vatten. 


Från och med nu kommer jag att skriva mer och lägga ut mer recept. Har börja testa nya recept både i mat och bakning. Kommer att ta bort alla tidigare inlägg på denna blogg och börja om igen från början.


Tips till familjen efter som jag fyller år i maj  

Önskar mig LCHF böcker och en

    

Så jag kan göra eget mandelmjöl. 


Skriver mer i morgon. 

Puss och kram mina vänner. 

//Anna

Tidigare månad - Senare månad

Målvikter

Mina första målvikter 

98 kg -

95 kg-

90 kg-

Bloggerfy

Bloggerfy

Bloggerfy

Buzzador

Vilken diet föredrar du

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken diet föredrar du
 LCHF
 Viktväktarna
 GI
 Dukan
 Atkins
 Nån annan
 Ingen diet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards