Anna liv och LCHF

Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Nu är jag igång igen :)

Av Anna Tåli Halvarsson - 13 februari 2012 08:36

Nu är jag igång igen :) 


Det var länge sen sist men har inte haft tid eller orka att skriva. 

Har varit så trött på sista tiden. 


Men nu är vi igång igen med LCHF och det känns så jädra bra. Jag sluta med LCHF förut för jag fick idétorka när det gällde maten och fick ingen hjälp av sambon och planera maten. 


Men sen vi tag på tidningen expressen hade om LCHF funkar det jätte bra igen. Nu vet jag vad sambon äter och tycker om. Lättare när han också vill göra detta. 


Det är ju så mycket skriverier om detta med LCHF så varför vill jag göra det. 

Bra fråga men sen jag börja med LCHF för ca 3 veckor sen har jag blivit piggare, Sover bättre på nätterna, har inte lika ont i magen som jag brukar. Och går jag ner i vikt är det ett plus. Är inte heller så hungrig som jag är när jag äter kolhyrater. När vi åt pasta och potatis var jag hungrig hela tiden men inte nu.


Men säger man att man äter LCHF så får man konstiga blickar och sen får man höra det som ett hån tycker jag. Kan man inte få äta som man vill utan att folk ser ner på än. Jag mår i alla fall bättre av det. 


Innan vi börja med detta drack vi 4 ½ l pepsi max per helg och åt massa tårta och godis. 

I helgen blev det 0,5l läsk för mig efter som vi var till vänner och kolla slager och åt thai mat. Kände att jag kunde unna mig det lilla läsken som jag drack. 


Vad mer har jag ändra. Har dagit ner maten äter inte lika mycket men ändå mätt. Äter mindre socker tänker mer på vad jag äter. Dricker mer vatten. 


Från och med nu kommer jag att skriva mer och lägga ut mer recept. Har börja testa nya recept både i mat och bakning. Kommer att ta bort alla tidigare inlägg på denna blogg och börja om igen från början.


Tips till familjen efter som jag fyller år i maj  

Önskar mig LCHF böcker och en

    

Så jag kan göra eget mandelmjöl. 


Skriver mer i morgon. 

Puss och kram mina vänner. 

//Anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Tåli Halvarsson - 13 augusti 2012 18:14


Hej  Det går JÄTTE bra med LCHF.  Äter det jag vill och utersluter det jag vill. Var och beställde på thai en dag och beställde utan ris och fick en stor sallad istället utan att fråga blev glatt överraskad. Sambon äter sitt godis och glass och j...

Av Anna Tåli Halvarsson - 7 augusti 2012 11:38

Stor dröm   Har så klart flera drömmar men det finns en som är verkligen störst. Det är att få ett jobb igen. Håller på att bli tokig av att gå hemma och bara hoppa in lite då och då.  Får jag ett jobb finns det två till drömmar som skulle ku...

Av Anna Tåli Halvarsson - 6 augusti 2012 09:11


Hej    Nu är jag tillbaka igen och är igång med LCHF igen.  Sist jag sluta med LCHF var det för allt snack hur farligt LCHF är.  Fast jag mår så bra så tveka jag och sluta med det. Sen tog jag hem boken  Matrevolutionen : ät dig frisk med r...

Av Anna Tåli Halvarsson - 16 mars 2012 13:37

Nu börjar det     Ja nu börjar det tunga med att gå ner om man är som mig en Fatorexi. Personer med fatorexi ser sig själva som smala trots att de egentligen är överviktiga. Nu har det förstvunnit 4 cm runt magen då börjar jag känna m...

Av Anna Tåli Halvarsson - 15 mars 2012 10:27


Planera Finns det  något som är bättre än att planera. Mitt liv går ut på att planera. Visst det blir aldrig som man tänkt men ändå så ÄLSKAR jag att planera. Det gäller allt även mat vad man ska äta och när. Ska på hundutställning i s...

Målvikter

Mina första målvikter 

98 kg -

95 kg-

90 kg-

Bloggerfy

Bloggerfy

Bloggerfy

Buzzador

Vilken diet föredrar du

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken diet föredrar du
 LCHF
 Viktväktarna
 GI
 Dukan
 Atkins
 Nån annan
 Ingen diet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards