Anna liv och LCHF

Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Lugnt

Av Anna Tåli Halvarsson - 29 februari 2012 07:49

Lugnt


Allt är så lugnt nu. Då menar jag i själen. Efter som det går så bra med LCHF så känner jag mig lugn. 

Det går inte så fort i vikt nedgång men det bryr jag mig inte om för jag mår kanon bra.

Hela kroppen mår bra och är lugn. Sover bättre om nätterna, är piggare på dagarna och magen gör inte ont och allt beror det på LCHF.


Sen den 23 jan

I vikte så står det -2,3 kg

och  -5 cm på midjan. 


Det syns inte men jag känner det och det är så jädra skönt. Det känns som denna gången ska allt funka. 

Har fått erbjudan att operera mig och vet att alla har bra att säga om det. Men nu vill jag verkligen klara detta själv utan operation. 


På denna sidan kommer jag lägga ut menyer som vi äter och även lägga ut recept.


Meny Tisdag 


Frukost:

Turkisk yoghurt och mald mandel


Lunch:

Ugnstekt falukorv, broccolimos och sallad. 

Kanon gott med broccolimos. Man gör samma som med vitkålsmos. 


Middag:

Köttfärssoppa 

4 p 

1 lök

400g köttfärs

1 paprika 

3 dl grädde

1 burk krossade tomater

Kryddor:salt och peppar

Buljong

Smör till stekning


Hacka löken och börja stek den i en kastrull. Stek den lite lätt ha i köttfärsen och stek så köttet är klart. 

Ha i paprikan och tomaterna. Kan även använda första tomater. Ta då 4 st till denna recept. 

Rör om och ha i grädden. Ta i vatten om du vill ha lösare. Sen kryddor du med dom kryddorna du vill. Du kan även ha i köttbuljong. 

Sen koka några min tills paprikan är mjuk och sen är det bara att äta. 

Jag gjorde till 4 p för då fick vi kvällsmat till två kvällar. 

Gjorde den på morgonen och sen värmde jag upp den på kvällen. Hade i lite mer grädde och mjölk tills den var så lös som jag ville ha den. Gjorde ost i ugn som jag hade till. 


Nu fattas bara en sak så är mitt liv perfekt och det är ett jobb. Börjar tröttna av att gå hemma.

Har sökt ett jobb där jag bor som jag verkligen vill ha. Tiden går ut den 13 mars efter det får vi se hur det går. 

Men drömmer om detta jobb och verkligen vill ha det.


Hörs i morgon

//Anna
















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Tåli Halvarsson - 13 augusti 2012 18:14


Hej  Det går JÄTTE bra med LCHF.  Äter det jag vill och utersluter det jag vill. Var och beställde på thai en dag och beställde utan ris och fick en stor sallad istället utan att fråga blev glatt överraskad. Sambon äter sitt godis och glass och j...

Av Anna Tåli Halvarsson - 7 augusti 2012 11:38

Stor dröm   Har så klart flera drömmar men det finns en som är verkligen störst. Det är att få ett jobb igen. Håller på att bli tokig av att gå hemma och bara hoppa in lite då och då.  Får jag ett jobb finns det två till drömmar som skulle ku...

Av Anna Tåli Halvarsson - 6 augusti 2012 09:11


Hej    Nu är jag tillbaka igen och är igång med LCHF igen.  Sist jag sluta med LCHF var det för allt snack hur farligt LCHF är.  Fast jag mår så bra så tveka jag och sluta med det. Sen tog jag hem boken  Matrevolutionen : ät dig frisk med r...

Av Anna Tåli Halvarsson - 16 mars 2012 13:37

Nu börjar det     Ja nu börjar det tunga med att gå ner om man är som mig en Fatorexi. Personer med fatorexi ser sig själva som smala trots att de egentligen är överviktiga. Nu har det förstvunnit 4 cm runt magen då börjar jag känna m...

Av Anna Tåli Halvarsson - 15 mars 2012 10:27


Planera Finns det  något som är bättre än att planera. Mitt liv går ut på att planera. Visst det blir aldrig som man tänkt men ändå så ÄLSKAR jag att planera. Det gäller allt även mat vad man ska äta och när. Ska på hundutställning i s...

Målvikter

Mina första målvikter 

98 kg -

95 kg-

90 kg-

Bloggerfy

Bloggerfy

Bloggerfy

Buzzador

Vilken diet föredrar du

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken diet föredrar du
 LCHF
 Viktväktarna
 GI
 Dukan
 Atkins
 Nån annan
 Ingen diet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards