Anna liv och LCHF

Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Pigg

Av Anna Tåli Halvarsson - 1 mars 2012 07:59

Pigg


Vad pigg jag har blivit med LCHF jag chockar mig själv och hunden   

Har ju en hund då borde man ju vara van att gå långt men har varit så slut att det bara har blivit små promenader. 

Men igår efter lunch blev det en promenad på 1 timme så jädra skönt väder ute. Sen på kvällen blev det en promenad på 30 min. Innan jag börja med LCHF var jag så trött att jag var nästan tvungen att sova middag 2 gånger per dag nu efter 1 månad med denna maten är jag så pigg att jag behöver jag inte sova alls.


Det ända problemet jag har är frukosten. Kan inte hitta nåt som är gott och vill äta.

Bacon och ägg kväljer mig så tycker det är jätte svårt att hitta nåt att äta.


Meny Onsdag



Frukost:

1 kesoplätta

2 ägg

250g Keso

1 msk fiberhusk


Blanda allt och låt stå i ca 10 min. Stek i smör och ha grädde till.


*Tyvärr inget jag gilla så det blev bara en plätt för mig. Nåt måste jag ha gjort fel.*


Lunch:

Stekt Torskfilé, sås och sallad

Stekte bara filén i smör och krydda med salt och peppar.

Såsen

Creme frach

majonnäs

dill

Citron

Senap


Blanda allt efter smak. Ta väldigt lite senap det blir godare smak.  

Sen blev det en grönsallad till.


Middag:



Då åt vi köttfärssoppan som vi åt i tisdags också. 



I morgon kommer jag ta upp mer om varför jag tror att jag kommer klara detta bättre denna gången. Men nu ska jag gå och äta frukost. Vi hörs mina vänner


//Anna

 
 
Ingen bild

Nina

3 mars 2012 11:19

Bara keso, ägg o husk kan jag tänka mej inte smakar så vidare.. Jag brukar blanda i dijonsenap, gräslök, basilika (färsk eller torkad), finhackad bacon/skinka, tonfisk, soltorkad tomat eller vad som nu råkar finnas i skåpen + salt o peppar förstås. Steker flere på en gång o äter kalla eller uppvärmada. Lycka till med LCHF:en!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Tåli Halvarsson - 13 augusti 2012 18:14


Hej  Det går JÄTTE bra med LCHF.  Äter det jag vill och utersluter det jag vill. Var och beställde på thai en dag och beställde utan ris och fick en stor sallad istället utan att fråga blev glatt överraskad. Sambon äter sitt godis och glass och j...

Av Anna Tåli Halvarsson - 7 augusti 2012 11:38

Stor dröm   Har så klart flera drömmar men det finns en som är verkligen störst. Det är att få ett jobb igen. Håller på att bli tokig av att gå hemma och bara hoppa in lite då och då.  Får jag ett jobb finns det två till drömmar som skulle ku...

Av Anna Tåli Halvarsson - 6 augusti 2012 09:11


Hej    Nu är jag tillbaka igen och är igång med LCHF igen.  Sist jag sluta med LCHF var det för allt snack hur farligt LCHF är.  Fast jag mår så bra så tveka jag och sluta med det. Sen tog jag hem boken  Matrevolutionen : ät dig frisk med r...

Av Anna Tåli Halvarsson - 16 mars 2012 13:37

Nu börjar det     Ja nu börjar det tunga med att gå ner om man är som mig en Fatorexi. Personer med fatorexi ser sig själva som smala trots att de egentligen är överviktiga. Nu har det förstvunnit 4 cm runt magen då börjar jag känna m...

Av Anna Tåli Halvarsson - 15 mars 2012 10:27


Planera Finns det  något som är bättre än att planera. Mitt liv går ut på att planera. Visst det blir aldrig som man tänkt men ändå så ÄLSKAR jag att planera. Det gäller allt även mat vad man ska äta och när. Ska på hundutställning i s...

Målvikter

Mina första målvikter 

98 kg -

95 kg-

90 kg-

Bloggerfy

Bloggerfy

Bloggerfy

Buzzador

Vilken diet föredrar du

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken diet föredrar du
 LCHF
 Viktväktarna
 GI
 Dukan
 Atkins
 Nån annan
 Ingen diet

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards