Anna liv och LCHF

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Anna Tåli Halvarsson - 9 mars 2012 09:00

Inspiration och träning


Jag får in inspiration och recept av alla härliga LCHF Bloggar.

Har flera bloggar som jag går igenom varje dag för att få idéer och tankar.

Kan alla dom som bloggar att gå ner så kan jag tänker jag. Gillar att kolla vikt program på tv och även där säger jag det. Kan dom kan jag.

Och den tanken måste jag försöka ha kvar.


Det ända jag inte fattar är detta med motion. Förut gick jag kanske 15 min och gick ner då 0,4 i veckan. Nu har jag gått 2 timmar per dag i 1 veckan och fortfarande går jag bara ner 0,4 i veckan. Så hur jag än tränar så händer det inget med vikten förstår det inte. Går ju ner lika mycket om jag bara sitter på rumpan och inte gör nåt.


Ska ju inte sluta gå men tycker det är tråkigt när man verkligen lägger ner allt på promenader och sen ser man inge resultat. Lite vill man se ju.

Men tycker det är lagom att gå ner 0,4 i veckan. Men vikten pendlar hela tiden i måndags vägde jag 99,6 idag 100,2 det pendlar mellan dom just nu hoppas komma under 99 snart.


Så många härliga kokböcker jag har hitta som jag vill ha. Men just nu är jag arbetslös och har inte råd men så fort jag får jobb och pengar ska bli böcker.


Har önska mig när jag fyller år.

Dags att bli smal! LCHF på mitt sätt

CD

av

Katrin Zytomierska


Men fyller år 21 maj men hoppas charma mamma och få den nu   

Provlyssna lite på Adlibris och tyckte den skulle passa mig att lyssna på.

Och få inspiration och klara av detta.


Igår (torsdag)

Testa vi våfflor och kan varmt rekommendera dom.

Hitta dom ur Anna Halléns bok LCHF för familjen.

Tycker dom vi har testa har smaka mycket ägg som omelett men denna smakar precis som vanliga våfflor.

Hade grädde och bär till


Våfflor


8-10 st

1 dl Mjölk

2 dl Grädde

2 msk Fiberhusk

50g Smör

4 Ägg

1 tsk Bakpulver

1 krm Salt

Blanda allt ihop och låt stå i 3 min. Sätt på våffeljärnet under tiden.

Pensla med smör. Efter som smeten är ganska tjock så bred ut smeten med en sked.

Pensla mellan varje våffla. Bytte ut och hade istället för 1 dl mjölk tog jag ½ dl mjölk och ½ dl kallt vatten. Smälte även lite smör och hade i smeten och hade i lite vanlig KANON goda.


Har även utöka min frukost. Äter turkisk yoghurt med frusta bär som jag mixar till en slät fult.

Till det har jag mald mandel. Men ha även börja ta en ½ avokado som jag saltar på och äter med lite crame frach helt underbart. Brukar äta andra halvan runt 17 som mellan mål med lite ostbitar till


 


Idag Fredag ska jag göra en LCHF tårta efter som det är precis 4 år sen idag som jag träffa min sambo för första gången. Han kom hem till mig och hade hyrt Irene Huss (Tatuerad torso). I nov samma år flytta vi ihop och sen dess är det vi. 


Kommer att lägga ut receptet på tårtan i helgen. Har aldrig gjort den utan ska testa nytt. 


Nej nu ska jag äta frukost men vi hörs i helgen om jag får tid.

Ha en underbar helg mina vänner 


//Anna



Målvikter

Mina första målvikter 

98 kg -

95 kg-

90 kg-

Bloggerfy

Bloggerfy

Bloggerfy

Buzzador

Vilken diet föredrar du

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken diet föredrar du
 LCHF
 Viktväktarna
 GI
 Dukan
 Atkins
 Nån annan
 Ingen diet

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards