Anna liv och LCHF

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Anna Tåli Halvarsson - 13 mars 2012 08:34

Fusk eller unna sig


Ska man säga att man fusker eller att man unnar sig nåt gott??


Nu när det har varit slager så har vi gått runt hos vänner och ätit gott och umgås. Då har jag unna mig många kolhydrater men då vet jag att jag går bakåt i vikt eller sakta. Men nu är slager slut så nu ska jag verkligen lägga ner min själ på detta. Visst kan man unna sig tycker det inte är fusk. 

Denna gången viste jag att jag skulle gå upp och det hade jag. Men bara +0,6 det är inte så mycket och det ska bort denna gången. 


Detta unna jag mig denna helgen

Pytt i panna

Äggnudlar och fläsk

0,5 l läsk och lite godis

Tycker inte det är hela världen efter som jag äter rikigt hela veckorna.


Brukar du unna dig nåt gott när du går på LCHF??? 

(då menar jag nåt som man ska unvika när man går LCHF) 


Man läster tyvärr mycket om LCHF och annat om mat. 

Man kan tydligen dö av att äta mat. Jag bryr mig inte så mycket vad dom skriver för man ska dö ändå. Det ändå som är bra är tomater så man ska tydligen bara äta det och må bra   



 Jag har haft ont i magen sen jag var liten och fått springa på toa hela tiden. Varit till doktorn men hitta inget. Nu efter 1 månad med LCHF är det onda borta och ingen tendens till att göra ont. Hade jag veta detta hade jag börja med LCHF mycket tidigare. Märker att äter jag sånt jag ska undvika börjar det bubbla magen och tendens att börja göra ont.


Nej LCHF är ingen diet utan en livsstil och den kommer jag hålla livet ut om jag kan det.

Dör jag av den så dör jag trodde man ska göra det ändå. Men då har jag i alla fall mått bra under tiden jag åt det. 


Har två laster i detta livet nu när jag äter LCHF det är 

När man köper Sallad på pizzeria få får man så underbart bröd till mmm 

och 

med kaviar det kan jag drömma om ibland     


 Nej nu kör vi lite recept och mat 

Igår åt vi kanon gott som vi kan tänka oss äta fler gånger. 

Hade köpt Alaska rödspättafilé på ICA.

Två jätte fina bitar var det. Krydda dom med örtsalt och stekte dom bara så. 

Sen koka jag upp grädde till det börja bli tjockare hade i lite av en buljongtäning med grönsakssmak. När grädden är så tjock du vill ha det lägger du i hackad spenat och krydda mmmm supergott. Blir som spenatstuvning. Till det hade vi sallad. 


Man kan göra så många goda såser med att bara koka upp grädde och sen krydda som man vill. 


Nej nu måste jag sluta ska laga mat till sambon som kommer hem på lunch. 

Ni får ha en underbar dag alla mina vänner


//Anna






Målvikter

Mina första målvikter 

98 kg -

95 kg-

90 kg-

Bloggerfy

Bloggerfy

Bloggerfy

Buzzador

Vilken diet föredrar du

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken diet föredrar du
 LCHF
 Viktväktarna
 GI
 Dukan
 Atkins
 Nån annan
 Ingen diet

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards