Anna liv och LCHF

Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Planera

Av Anna Tåli Halvarsson - 15 mars 2012 10:27

Planera


Finns det  något som är bättre än att planera. Mitt liv går ut på att planera. Visst det blir aldrig som man tänkt men ändå så ÄLSKAR jag att planera.


Det gäller allt även mat vad man ska äta och när.


Ska på hundutställning i slutet av april och börjar redan planera vad jag ska ha med mig och äta.


Tyvärr kan allt planerande bli något negativ då tankarna bara snurrar om kring och man inte får ro så kan det bli för mig helst när jag ska sova.

Men det är bara att försöka tänka tomt och blunda så kanske man kan somna.


Där är jag och sambon väldigt olika han tar dagen som den kommer och planerar inget och jag vill ha kolla på allt och planera.


Ev. blir jag ensam på lördag kväll har redan planerat vad jag ska äta och vet vilka filmer jag ska kolla på. Brukar kolla på såna filmer som inte han vill se. Ibland skulle jag vilja lägga av med att planera men det går inte.


Mamma säger att jag är som min pappa var. Direkt dom hade ätit fråga han vad som blev nästa gång vi skulle äta. Inte för att jag är hungrig utan vill veta och planera in det. Planer och listor det är mitt riktiga jag.


Blir inte planerna inte av är det ingen katastrof utan då planera jag nåt annat J

Något som jag kan tycka är rätt kul det är på måndag då vi planerar veckan matlista. Vi gör vecka lista och sen handlar vi för hela veckan. Tycker det är bra för då finns allt hemma och man behöver inte tänka så mycket på maten.


*****************************

Meny igår

Frukost

Ägg goja samma som igår med bacon men tyvärr var avokadon dålig så det blev paprika istället.


 


Lunch

Gjorde en köttfärslåda i ugn till det  en sallad.

Stekte köttfärs med kryddor tills den var klar.

Koka grädde tills det blivit lite tjockare. Krydda med köttbuljongtärning, salt, soja och peppar.

När det blivit tjockare hade jag i riven ost. Låt det koka en stund. Precis innan du häller på såsen på köttfärsen vispar du ner en äggula. Det gör att den inte blir så lös sås.  

Lägg köttfärsen i en form och häll på såsen och toppa med ost. Låt stå inne tills osten är gyllene ca 30 min.


Kvällsmat

Ica hade billig grillad kyckling så jag åt det med det sista coleslaw. Jätte gott


Nej nu måste jag sluta men vi hörs i morgon

Ha en bra dag mina vänner


//Anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Tåli Halvarsson - 13 augusti 2012 18:14


Hej  Det går JÄTTE bra med LCHF.  Äter det jag vill och utersluter det jag vill. Var och beställde på thai en dag och beställde utan ris och fick en stor sallad istället utan att fråga blev glatt överraskad. Sambon äter sitt godis och glass och j...

Av Anna Tåli Halvarsson - 7 augusti 2012 11:38

Stor dröm   Har så klart flera drömmar men det finns en som är verkligen störst. Det är att få ett jobb igen. Håller på att bli tokig av att gå hemma och bara hoppa in lite då och då.  Får jag ett jobb finns det två till drömmar som skulle ku...

Av Anna Tåli Halvarsson - 6 augusti 2012 09:11


Hej    Nu är jag tillbaka igen och är igång med LCHF igen.  Sist jag sluta med LCHF var det för allt snack hur farligt LCHF är.  Fast jag mår så bra så tveka jag och sluta med det. Sen tog jag hem boken  Matrevolutionen : ät dig frisk med r...

Av Anna Tåli Halvarsson - 16 mars 2012 13:37

Nu börjar det     Ja nu börjar det tunga med att gå ner om man är som mig en Fatorexi. Personer med fatorexi ser sig själva som smala trots att de egentligen är överviktiga. Nu har det förstvunnit 4 cm runt magen då börjar jag känna m...

Av Anna Tåli Halvarsson - 14 mars 2012 15:14


Drömmar   ÅÅ så många drömmar jag har det har jämt haft. Tycker om att fundera på hur framtiden ska bli och i fall man skulle få göra allt man ville. När det gäller vikten har jag två drömmar   1.Gå ner mina 45 kg (i alla fall 20-30 kg) 2...

Målvikter

Mina första målvikter 

98 kg -

95 kg-

90 kg-

Bloggerfy

Bloggerfy

Bloggerfy

Buzzador

Vilken diet föredrar du

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken diet föredrar du
 LCHF
 Viktväktarna
 GI
 Dukan
 Atkins
 Nån annan
 Ingen diet

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards