Anna liv och LCHF

Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Anna Tåli Halvarsson - 16 mars 2012 13:37

Nu börjar det



Ja nu börjar det tunga med att gå ner om man är som mig en Fatorexi.


Personer med fatorexi ser sig själva som smala trots att de egentligen är överviktiga.


Nu har det förstvunnit 4 cm runt magen då börjar jag känna mig jätte smal fast jag har 45 kg till som ska bort. Det brukar bli jobbigt när jag känner mig smal för då tror jag att jag inte behöver gå ner mer i vikt. Hmm men har då ändå många kg kvar att gå ner.


Tycker alla mina vänner ska läsa på denna sidan så får ni se hur jag har det.

http://www.aftonbladet.se/halsa/article7011321.ab


Nu börjar det värsta att börja jobba sig igenom alla tankar jag har för att kunna gå vidare. Måste ändra helt mina tankar och börja inse se hur tjock jag. Men detta är en bra början att skriva om det här. Nu måste jag bara få in tanken  huvudet också och försöka få dom att stanna där.


Men det finns en skillnad från det som står på sidan och mig.

Jag känner mig normal tills jag ser mig i spegeln då kan jag inte fatta hur fett jag är efter som jag känner mig normal.


En Fatorexi

Att se en smal person i spegeln trots att man är överviktig kallas fatorexi.


Alla andra symtomer har jag men jag ser ingen smal person i spegeln utan en jätte överviktig person som inte kan vara jag.

Jag kanske måste ställa mig mer i spegeln och ta en kolla för att inse hur tjock jag är för att inse hur jag ser ut då kanske det kommer gå lättare att gå ner i vikt.

Får ta kort på mig så jag kan se ofta hur jag ser ut. Bra tills jag börjar ändra tankarna.


***************************


Meny torsdag

Frukost:

Kycklinggoja (Grillad kyckling som man blandar med creme frach och lite majo)

Du kan även ha i vad du vill som tex

Rödlök, purjo ja allt som du vill. Men jag hade inget hemma så det blev bara kyckling. Till det blev det avokado och ägg. Men äggen åt jag inte orka inte.


Lunch:

Gjorde en biff wok med underbar sås

Skar en fläskfilé i små bitar som jag stekte i smör.

Tina upp wokade grönsaker som jag hällde i stekpannan med köttet när det var klart.

Stekte tills grönsakerna var mjuka och färdigstekta.

Krydda med dom kryddorna du vill.

Samtidigt som det steker rör jag ihop creme chees med vitlök och örtsmak med lite creme frach. Till två per tog jag en ½ burk med Creme chees med ca 2 msk creme frach. Vill ha mycket smak därför tar jag inte så mycket CF.

Man kan använda vilka grönsaker men vill ha vi tog det vi hade hemma.

Det går även bra i fall man vill ha korv istället men min favorit är Fläskytterfilé.


Kvällsmat:

Omelett med korv, lök och paprika

Jag gjorde en stor stekpanna men det dela och sambon på.

4 ägg

Ca 2 msk grädde

Sen tog jag lite av såsen som vi hade till lunch. Men det blev ingen annan smak.

Vispa ihop allt och stekt med lite smör. Rörde inget smeten alls utan direkt jag hade haft i det hade jag på fyllningen. Men hälften

Paprika, korv och lök

Sambons halva

Frysta grönsaker (morot, blomkål och broccoli)

Och korv

Stekte så man såg sidorna släppte sen in i ugn på 200 grader ca 20 min.

Tycker omeletten blir bättre om man kör kort det i ugn.


 


*****************************

Jag har lova en väninna och lägga ut henne mops här. Han finns till avel för tikar som är skk regade.


Han heter

Zodiakens Fritjof Andersson

(du kan se han på skk avelsbas)


Är född 2007

Underbart temprament och en underbar och glad hund.


Han är mentaltestad och utställd med bra resultat.


Har flera CK och 2 cert. I år jagar vi det sista certet på han.


Maila till ägaren om du är intresserad eller vet nån som är ute efter en hane till sin tik.

barbro.soderback.1945@hotmail.com


Han finns i Malung/Dalarna


 



Nej nu ska jag kolla skidor men ha en underbar helg mina vänner.

Kram 

//Anna

















Målvikter

Mina första målvikter 

98 kg -

95 kg-

90 kg-

Bloggerfy

Bloggerfy

Bloggerfy

Buzzador

Vilken diet föredrar du

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken diet föredrar du
 LCHF
 Viktväktarna
 GI
 Dukan
 Atkins
 Nån annan
 Ingen diet

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards