Anna liv och LCHF

Alla inlägg under augusti 2012

Av Anna Tåli Halvarsson - 13 augusti 2012 18:14

Hej 

Det går JÄTTE bra med LCHF. 

Äter det jag vill och utersluter det jag vill. Var och beställde på thai en dag och beställde utan ris och fick en stor sallad istället utan att fråga blev glatt överraskad. Sambon äter sitt godis och glass och jag är inte alls sugen. Men var uppe i sommarstugan och blev sugen på nåt gott. Gick ut i skogen brevid stugan och plocka blåbär, smultron och hallon. Koka ihop allt hade i lite söttningsmedle och lät det kallna. När det var kallt vispa jag grädde hade i en äggula och rörde ihop allt och fick en bärmousse mmmycket gott blev lite vispad grädde på toppen. 


 


Jag väger mig varje måndag och så här ser det ut nu.

















DatumVikt+/-
23 juli99,7Började då
30 juli97,6-2,1
6 aug97,6+/- 0
13 aug96,2- 1,4

Totalt 3,4 kg på 3 veckor






Hitta en sida när jag gick LCHF första gången och kommer ner som mest till 96,2 då börja jag på 103 kg och gick ner 6,8 kg på 17 veckor. Känns skönt att reda efter 3 veckor denna gången att väga lika mycket som jag gjorde som minst då. Är så peppad av allt nu och unnan mig ingen utan vill ner MER nu. Vill jag unna mig så gör jag det men jag vill inte alls just nu. 


Pratar öppet om LCHF och frågar nån så svara jag så gärna. 

Idag på jobbet blev en så peppad av hur det gick för mig så vi prata LCHF hela dag och hon sa att hon skulle testa det också. Säger nån att dom blir peppad av än så blir man själv peppar och vill ner. Skulle ta med och visa alla tidningar vi har hemma om LCHF men när jag kom hem hade svärmor varit hit och låna alla. Fler som blir fast kanske :)

Vet man inte ska väga sig så ofta men längtar till varje måndag för att se hur det går. Har skrivit ner alla cm också men ska mäta mig 1 gång per månad för att ha lite koll. 

 

Nej nu ska jag gå och göra iordning frukosten i morgon 

Kokt ägg, majonnär och skinka mycket gott att röra ihop och lite tomat till det. 

Till lunch blir det ugnskorv med broccolimos.

Ficka puserna blir det lite brieost mmm gott :)

 

Ni får ha det alla mina vänner

 

//Anna

 

Av Anna Tåli Halvarsson - 7 augusti 2012 11:38

Stor dröm


Har så klart flera drömmar men det finns en som är verkligen störst. Det är att få ett jobb igen.

Håller på att bli tokig av att gå hemma och bara hoppa in lite då och då. 

Får jag ett jobb finns det två till drömmar som skulle kunna förverkla och då vora mitt liv helt UNDERBART och perfekt. 

Har sökt hur mycket jobb som helst men ingen som vill ha en. Har en helt underbar man och våran underbara hund och allt som saknas är ett JOBB!!! 

 

Finns det ingen som behöver mig!!!!! 


//Anna 

Av Anna Tåli Halvarsson - 6 augusti 2012 09:11

Hej 


Nu är jag tillbaka igen och är igång med LCHF igen. 

Sist jag sluta med LCHF var det för allt snack hur farligt LCHF är. 

Fast jag mår så bra så tveka jag och sluta med det. Sen tog jag hem boken 

Matrevolutionen : ät dig frisk med riktig mat

Fick lära mig mer om LCHF och vill verkligen börja igen. 

Tog denna bilden för nån månad sen och har som bakgrund på datorn så varje gång jag stänger ner sidorna ser jag denna 

     

Den är tagen den 7 maj. 

 

Har kommit fram till att så vill jag verkligen inte se ut. 

Har gått 2 veckor nu med LCHF. Första veckan gick jag ner 2,1 kg men denna veckan står jag still men det bryr jag mig inte om. Är mer stenhård denna gången för unnar jag mig för mycket så ramlar jag dit igen. 

 

Vi var ut och åt en dag tänkte det skulle vara svårt men beställde fisk utan potatis och fick mer sallad och dressing mycket gott. 

 

Det svåraste med att gå LCHF är alla negativa folk som hånskrattar åt en för man äter det. Vet man inte ska bry sig men det är svårt när man har flera i sin närhet som hånflinar hela tiden åt en när jag inte vill äta som dom. Men det är detta eller operation för mig vad skulle du välja om du var i mitt sits. 

 

Har fått nya sug istället för godis så äter jag brieost (MMM GOTT), skinka, vitlökskorv och oliver. 

Var på marknad i helgen var inte sugen på godis så förförsta gången så köpte jag inge. 

 

Jag undviker allt sött just nu och äter hällre andra saker. 

Har även ändra på en till sak. Mina portioner har minska jag känner efter hur mycket jag vill äta och äter mig inte rikigt mätt utan känner när det är stop. 

 

Hoppas folk kan stötta mig mer än hånflina åt än hur ska jag annars klara detta med mitt dåliga självförtroende. 

 

Har gjort en lista på vad jag ska unna mig när jag går ner absolut inge ätbart utan smycken eller andra saker som jag skulle vilja ha.

 

Nej nu ska jag försöka göra lite saker innan sambon kommer hem från jobbet. Han har semester 1 vecka till men vart dit idag och kolla läget. 

 

 

Ha det mina vänner 

//Anna

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Målvikter

Mina första målvikter 

98 kg -

95 kg-

90 kg-

Bloggerfy

Bloggerfy

Bloggerfy

Buzzador

Vilken diet föredrar du

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken diet föredrar du
 LCHF
 Viktväktarna
 GI
 Dukan
 Atkins
 Nån annan
 Ingen diet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards