Anna liv och LCHF

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2012

Svårt

Av Anna Tåli Halvarsson - 6 augusti 2012 09:11

Hej 


Nu är jag tillbaka igen och är igång med LCHF igen. 

Sist jag sluta med LCHF var det för allt snack hur farligt LCHF är. 

Fast jag mår så bra så tveka jag och sluta med det. Sen tog jag hem boken 

Matrevolutionen : ät dig frisk med riktig mat

Fick lära mig mer om LCHF och vill verkligen börja igen. 

Tog denna bilden för nån månad sen och har som bakgrund på datorn så varje gång jag stänger ner sidorna ser jag denna 

     

Den är tagen den 7 maj. 

 

Har kommit fram till att så vill jag verkligen inte se ut. 

Har gått 2 veckor nu med LCHF. Första veckan gick jag ner 2,1 kg men denna veckan står jag still men det bryr jag mig inte om. Är mer stenhård denna gången för unnar jag mig för mycket så ramlar jag dit igen. 

 

Vi var ut och åt en dag tänkte det skulle vara svårt men beställde fisk utan potatis och fick mer sallad och dressing mycket gott. 

 

Det svåraste med att gå LCHF är alla negativa folk som hånskrattar åt en för man äter det. Vet man inte ska bry sig men det är svårt när man har flera i sin närhet som hånflinar hela tiden åt en när jag inte vill äta som dom. Men det är detta eller operation för mig vad skulle du välja om du var i mitt sits. 

 

Har fått nya sug istället för godis så äter jag brieost (MMM GOTT), skinka, vitlökskorv och oliver. 

Var på marknad i helgen var inte sugen på godis så förförsta gången så köpte jag inge. 

 

Jag undviker allt sött just nu och äter hällre andra saker. 

Har även ändra på en till sak. Mina portioner har minska jag känner efter hur mycket jag vill äta och äter mig inte rikigt mätt utan känner när det är stop. 

 

Hoppas folk kan stötta mig mer än hånflina åt än hur ska jag annars klara detta med mitt dåliga självförtroende. 

 

Har gjort en lista på vad jag ska unna mig när jag går ner absolut inge ätbart utan smycken eller andra saker som jag skulle vilja ha.

 

Nej nu ska jag försöka göra lite saker innan sambon kommer hem från jobbet. Han har semester 1 vecka till men vart dit idag och kolla läget. 

 

 

Ha det mina vänner 

//Anna

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Tåli Halvarsson - 13 augusti 2012 18:14


Hej  Det går JÄTTE bra med LCHF.  Äter det jag vill och utersluter det jag vill. Var och beställde på thai en dag och beställde utan ris och fick en stor sallad istället utan att fråga blev glatt överraskad. Sambon äter sitt godis och glass och j...

Av Anna Tåli Halvarsson - 7 augusti 2012 11:38

Stor dröm   Har så klart flera drömmar men det finns en som är verkligen störst. Det är att få ett jobb igen. Håller på att bli tokig av att gå hemma och bara hoppa in lite då och då.  Får jag ett jobb finns det två till drömmar som skulle ku...

Av Anna Tåli Halvarsson - 16 mars 2012 13:37

Nu börjar det     Ja nu börjar det tunga med att gå ner om man är som mig en Fatorexi. Personer med fatorexi ser sig själva som smala trots att de egentligen är överviktiga. Nu har det förstvunnit 4 cm runt magen då börjar jag känna m...

Av Anna Tåli Halvarsson - 15 mars 2012 10:27


Planera Finns det  något som är bättre än att planera. Mitt liv går ut på att planera. Visst det blir aldrig som man tänkt men ändå så ÄLSKAR jag att planera. Det gäller allt även mat vad man ska äta och när. Ska på hundutställning i s...

Av Anna Tåli Halvarsson - 14 mars 2012 15:14


Drömmar   ÅÅ så många drömmar jag har det har jämt haft. Tycker om att fundera på hur framtiden ska bli och i fall man skulle få göra allt man ville. När det gäller vikten har jag två drömmar   1.Gå ner mina 45 kg (i alla fall 20-30 kg) 2...

Målvikter

Mina första målvikter 

98 kg -

95 kg-

90 kg-

Bloggerfy

Bloggerfy

Bloggerfy

Buzzador

Vilken diet föredrar du

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken diet föredrar du
 LCHF
 Viktväktarna
 GI
 Dukan
 Atkins
 Nån annan
 Ingen diet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards