Anna liv och LCHF

Alla inlägg den 14 mars 2012

Av Anna Tåli Halvarsson - 14 mars 2012 15:14

Drömmar


ÅÅ så många drömmar jag har det har jämt haft. Tycker om att fundera på hur framtiden ska bli och i fall man skulle få göra allt man ville.

När det gäller vikten har jag två drömmar


1.Gå ner mina 45 kg (i alla fall 20-30 kg)

2.Gå ner så mycket i vikt att jag kan börja springa.


Vet inge varför men jag som inte tycker om att motionerar drömmer att kunna börja springa. Men måste i alla fall gå ner 10-15 till för att orka det. Drömmen även att få ett jobb så man kan unna sig saker. Som tex börja träna på gym och andra saker.  Hade varit kul om man kunde ha gått ner så mycket i vikt till nästa vinter så man kunde köpa sig ett par skidor och börja åka. Ser så härligt ut när man ser nån ute.


Som ni ser har jag satt upp delmål det första är bara 2 kg från där jag ligger nu men det är en början tycker jag. Då har jag gått ner 4,4 kg om jag nått 98 kg.

Jag ska försöka unna mig olika saker när jag nått upp till delmålen. Inte stora saker utan tex färga håret eller nytt nagellack bara små saker som jag inte brukar köpa. Och ju störra kilon raser ju finare sak kan jag få unna mig.


Allt känns så lugnt denna gången jag går LCHF. Jag tänker inte på så mycket jag inte kan äta utan tänker på det jag kan äta. Kan ju äta massa goda saker och är det nåt jag saknar brukar jag unna mig det.  Men det är inte så mycket jag saknar.


ÄLSKAR att kolla bloggar och få nya recept och idéer skulle kunna sitta så hela dagarna :)

Testar mycket olika recept både i mat och bak. Sambon blir nog snart tokig på mig så mycket som jag testar. När det gäller bakning har vi inte hittat nåt som är bäst än.  Lättare att hitta god mat än bakning.  En bekant fatta inte varför man skulle baka lchf då kunde man lika gärna vara utan när man skulle gå på LCHF. Då säger jag bara en sak varför ska inte vi få unna oss en muffins. Viktväktarna har ju sitt bak varför ska inte vi få ha det. Gillar ni inte att jag äter det kan ni vara tyska och behöver inte prata illa om det med mig hela tiden. För så här bra har jag inte mått på mina 37 år så låt mig då få må bra för en gång skull.  Tycker inte om att bli pikad hela tiden för jag äter det. Men måste ju försvara än hela tiden även från bekanta. Kan man inte få äta det man vill utan att få skit. Jag vet allt skriverier men det lyssnar jag inte på för jag lyssnar på vad min kropp säger och tycker och den älskar LCHF. Så länge min kropp mår så här bra kommer jag äta LCHF men skulle den säga ifrån så slutar jag med detta för man  måste ju lyssna på kroppen.


Planen är att gå detta i 1 år sen får vi se hur allt har gått. Så den 23 jan 2013 har det gått 1 år. JAJA jag vet jag inte brukar hålla alla dieter men denna gången ska jag göra allt för att det ska funka. Även det har jag sagt men det känns lättare denna gången vet inte varför.


Vill ni ha ett bra program för att följa eran nergång kan ni kolla denna sidan

http://www.alltforforaldrar.se/56kilo/verktyg/

Jag använder det och tycker det är kanon och se allt på papper.  


**************************************************
*************


Nu har jag äntligen hitta en frukost som jag kan äta.

Kokar 2 ägg som jag mosar ihop med lite majonnäs. Inte så mycket utan bara så det håller ihop. Saltar lite. Till det hade jag stekt bacon och avokado som jag hade lite crame frach till. Till det drack jag te med grädde i.  UR GOTT

Man ska ju äta äggröra men det kväljer mig så jag har undvika att äta ägg på morgon men på detta vis kan jag få i ägg på morgon.


   


Till lunch blev det korvstroganoff

Skär och steker korven i en kastrull.

Sen ha jag i crame frach med smaken en tomat och fetaost, lite grädde och tomatpure. Kryddor efter smak.

Till det hade vi sallad. Men man kan ha blomkålsris till om man vill det.


Igår kväll åt så vi gott.

Köpte icas färska hamburgare som vi krydda och stekte med lite ost på. Till det gjorde jag min ur goda coleslaw.

Spetskål (gillar det för tycker den är mildare än vitkål)

Purjolök

Ananas

Blanda majonnäs och crame frach och krydda sen blanda ner det med resten. Låt helst stå några dagar då är den som godast. 


Nej nu måste jag sluta men vi hörs i morgon

Ha det mina vänner

//Anna

Målvikter

Mina första målvikter 

98 kg -

95 kg-

90 kg-

Bloggerfy

Bloggerfy

Bloggerfy

Buzzador

Vilken diet föredrar du

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken diet föredrar du
 LCHF
 Viktväktarna
 GI
 Dukan
 Atkins
 Nån annan
 Ingen diet

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards